ODGOVOR: Ker je to pametna investicija. Na kratko, splača se.
Naj vam naštejem 3 dejstva, vi pa mi povejte, če se strinjate z mano:
1. Lastna pravna služba je privilegij velikih in/ali uspešnih gospodarskih družb.
2. Mikro, mala in srednja podjetja nimajo zaposlenih lastnih pravnikov, ker se jim ne splača.
3. Podjetje, ki ima vse urejeno, odvetnika sploh ne potrebuje.
Iz lastnih izkušenj predvidevam, da veselo prikimavate. Pravilno. Vse drži, vendar samo v idealnem svetu. V realnem pa ne povsem.
Na dejstvo pod točko 1. smo navajeni. To sprejemamo kot neizpodbitno dejstvo, kot nekaj, o čemer sploh ne razmišljamo, ker, čeprav bi si želeli drugače, drugače sploh ni mogoče. Takšno razmišljanje je zastarelo. Ostanek prejšnjih časov. Sodobna podjetja imajo najeto zunanjo pravno službo, t. im. freelance odvetnika. Ne glede na velikost podjetja in celo velika podjetja se zaradi boljšega gospodarjenja s stroški povezujejo z odvetniki posamezniki, ker imajo enako pravno znanje in strokovne izkušnje, kot partnerji velikih odvetniških družb, le cenejši in bolj fleksibilni smo, ker nimamo za sabo še cele četice kandidatov, pripravnikov in drugih juniorjev, ki jih je potrebno plačati.
Dejstvo pod točko 2., drži. Absolutno. Zaposlen pravnik je velik strošek, ki ga marsikatero podjetje težko prenese. Zlasti zato, ker pravnik ni marketingar. Pravnik ni tržnik. Ni komercialist. Odličen pravnik bo kvečjemu preprečil kakšen posel, kot pa ga naredil, čeprav sodoben pravnik stremi k temu, da je čim bolj tudi podjetniško usmerjen. Zato je najboljša investicija najeti zunanjega odvetnika, ki vam je vedno na razpolago, v času, kolikor traja povprečna poskusna doba zaposlenega (to je 3 mesece), pa se bo tudi dodobra spoznal z vašim podjetjem in bil tako enako učinkovit, kot če bi bil zaposlen.
In na koncu smo pri točki 3. To pa je eden največjih mitov, ki so zelo uveljavljeni, a ne drži. Pod nobenim pogojem. Pravočasen pravni nasvet deluje preventivno. Dobrega odvetnika potrebuje vsako podjetje, od registracije do likvidacije. V resnici pa še pred registracijo in tudi po likvidaciji.
Kaj lahko torej storim za vas?
Za začetek preverim vaše interne pravne akte. Če vam jih je sestavljal računovodja*, potem bom imela veliko dela. Ampak boljše, da jaz, kot inšpektor, ne? Tu ne mislim samo varstva osebnih podatkov. Imate, recimo, pravilnik o preprečevanju mobbinga?
Nato pogodbe o zaposlitvi in pogodbe o sodelovanju s poslovnimi partnerji. Tudi tu bi zagotovo imela veliko dela, četudi so vam jih sestavili “odvetniki” **.
Vedno me boste lahko poklicali za nasvet, ko boste na novo zaposlovali (praviloma vsi oglasi za zaposlitev vsebujejo šolsko napako – “zaposlitev za določen čas z možnostjo zaposlitve za nedoločen čas”). Ali ko boste odpuščali (tudi na tem področju se vedno znova pojavijo iste napake: kumuliranje različnih načinov odpovedi pogodbe o zaposlitvi: najprej odpoved potem še sporazum ali obratno).
Vedno me boste lahko poklicali tudi, ko vam nekdo ne bo plačal računa. Izvršbo lahko seveda vložite sami, ampak slej kot prej se bo zataknilo, ko bo dolžnik, recimo, ugovarjal. Ali pa deloma plačal. Kako boste slednje pravilno sporočili sodišču, da na koncu ne boste sami nosili stroška plačanih sodnih taks? Če ne prej, ko prejmete ugovor, me pokličite. Ugovor pomeni začetek pravdnega postopka.
Namesto vas bom komunicirala z inšpektorji, zoprnimi strankami in poslovnimi partnerji. Pogosto mi stranke najprej rečejo, da se bodo same pogovarjale, kar jaz povsem podpiram. Dokler gre. Osebno menim, da se komunikacija, ko se v vanjo vključijo odvetniki, prenese na drug nivo, ki sicer ni več prijateljski, obdrži pa se na racionalni ravni. In to je bistveno. Dober odvetnik bo znal pogovor zavarovati pred čustvi in zgolj tako bo morda poslovni odnos, ki je na preizkušnji, obstal in se nadaljeval tudi po nesporazumu. To pa je vaš cilj, a ne? Da ne požgemo vseh mostov za sabo.
In nenazadnje, kot vaša zunanja sodelavka, odvetnica, bom vaš zaupnik. Z mano se boste lahko brez težav pogovorili o načrtih, strategijah, pomislekih, zadržkih, strahovih. O zoprnih sodelavcih. Podrejenih ali nadrejenih. Med nami bo vzpostavljen profesionalen odnos, ki je varovan z zaupnostjo med odvetnikom in stranko. Samo odnos med odvetnikom in stranko je (zakonsko) varovan s takšno stopnjo zaupnosti. Poslušala vas bom in vam svetovala, kako uspešno uskladiti vaše poslovne interese s pravnimi zahtevami.
Pokličite me na +386 41 893 012 ali pa mi pišite na info@aljafakin.si. Dovolite, da vam svetujem.
* Računovodje izredno spoštujem. Njihovega dela nikakor ne znam opravljati. Ampak tudi oni ne mojega. Le čevlje sodi naj kopitar, je rekel dr. France Prešeren (tudi odvetnik, mimogrede).
** V narekovaje dajem zato, ker se v laični javnosti velikokrat celo študente prava imenuje odvetniki. Vsak odvetnik je pravnik, vsak pravnik pa ni odvetnik. In tudi vsi, ki se izdajajo za pravnike, sploh niso pravniki – preverite za hec in mi sporočite.